Zacznijmy od początku. Rolowanie przed treningiem, czyli aktywacja mięśni!
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Poczytaj o Cookies

Zacznijmy od początku. Rolowanie przed treningiem, czyli aktywacja mięśni!

Rolowanie przed treningiem to doskonały sposób na aktywizację mięśni i przygotowanie ich do wysiłku fizycznego. Kilkuminutowe rolowanie może z sukcesem zastąpić niektóre elementy rozgrzewki, uwolni powięź i rozgrzeje mięśnie. Dzięki temu trening staje się bardziej efektywny i bezpieczny - automasaż z użyciem wałka do ćwiczeń zmniejsza ryzyko kontuzji i przeciążenia mięśni. Rolką dedykowaną do tego typu aktywności jest rolka GROOVE posiadająca specjalne wypustki.

Co powinieneś wiedzieć zanim wybierzesz rolkę aktywacyjną? Przede wszystkim jest to wałek dedykowany dla osób, które trenują intensywnie i regularnie oraz mają za sobą pierwsze doświadczenia z rolowaniem. Jeżeli do tej pory nie korzystałeś z rollerów piankowych, zacznij od doboru rolki klasycznej przeznaczonej do rozluźniania mięśni po treningu. 

Rolki GROOVE idealnie sprawdzają się do automasażu mięśni dużych, jak dwugłowy i czworogłowy mięsień uda. Wypustki rolki intensywniej stymulują mięsień, docierają głębiej, pobudzają przepływ limfy i krążenie krwi pod skórą. Dzięki temu organizm szybciej usuwa toksyny. Tę funkcję szczególnie docenią Panie, które dzięki regularnemu rolowaniu cieszą się gładszą skórą i widoczną redukcją cellulitu. Należy pamiętać, że wałków z wypustkami nie powinno się używać do rolowania mięśni kręgosłupa oraz pasma biodrowo - piszczelowego.
Wałki piankowe z wypustkami występują w dwóch poziomach twardości - STANDARD i PRO. GROOVE STANDARD to wałek o średniej twardości (tak jak klasyczna rolka STANDARD), który posiada wyżłobioną powierzchnię. Występuje w kolorze czarnym. Model ten polecany jest osobom szczególnie aktywnym jako element rozgrzewki przed treningiem. Osoby mniej aktywne mogą wykorzystać rolkę GROOVE w celu uelastycznienia i odżywienia tkanek.

Rolka PRO jest twardsza o 50% dlatego rekomendowana jest przede wszystkim zawodowym sportowcom oraz osobom szczególnie aktywnym, trenującym regularnie. GROOVE PRO występuje w trzech kolorach - niebieskim, pomarańczowym i szarym. 

Do rolek przed treningowych należy również rolka FLOW, o średnim poziomie twardości (jak wałek STANDARD). Od rolki GROOVE różni się powierzchnią. Blackroll FLOW posiada zębatą powierzchnię, która pozwala na zmianę intensywności masażu, w zależności od ułożenia powierzchni rolki. Używając jednej strony, możemy uczynić rolowanie intensywniejszym i bardziej komfortowym. Druga strona zapewni nam mocniejszą aktywację mięśni.
BLACKROLL® FLOW

BLACKROLL® FLOW

Podsumowując. Co powinieneś wiedzieć przed wybraniem rolki aktywizującej?

  • Służy do przygotowania i rozgrzania mięśni przed treningiem
  • Rekomendowana jest dla osób, które posiadają doświadczenie w rolowaniu
  • Występuje w dwóch poziomach twardości - STANDARD i PRO