Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia zindywidualizowanych usług oraz tworzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w opcjach Twojej przeglądarki. Poczytaj o Cookies

CO DAJE ROLOWANIE?

Zapobiega
kontuzjom

Uśmierza ból
po kontuzji / w terapii

Zwiększa mobilność,
gibkość i wydajność mięśni

Zmniejsza napięcie
mięśniowe

Aktywuje mięśnie
do treningu / aktywności

Odżywia i nawadnia
tkanki

Wzmacnia efekty
rozciągania

Redukuje stres
i zmęczenie

Jakub Nowosad
Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu i uelastycznieniu tkanki są odpowiednio przygotowane do wysiłku i mniej podatne na uszkodzenia spowodowane nagłym, niekontrolowanym ruchem, kontaktem, czy wysokim napięciem mięśniowym. Rolowanie zapobiega również wielu mikrourazom, które często prowadzą do kontuzji przeciążeniowych i zmęczeniowych.

Dobra rada: Dla optymalnych efektów pamiętaj o krótkiej sesji systematycznego rolowania po każdym treningu. Co najmniej raz w tygodniu poświęć godzinę na precyzyjną i szczegółową pracę z rolką.

Rekomendowane produkty

Michał Dachowski
Najskuteczniejszym efektem działań rolowania jest zmniejszenie napięcia tkanek wraz ze zwiększeniem przekrwienia, co przyczynia się do zmniejszenia bólu po kontuzji lub terapii. Regularne ćwiczenia z rolką pozwalają przywrócić normalny przepływ krwi i odbudować tkanki. Nasze ciała naturalnie chcą być zdrowe i silne, lecz czasem potrzebują impulsu z zewnątrz, aby uzyskały ten stan.

Dobra rada: Pamiętaj, ustal swój plan rehabilitacji z ekspertem, aby nie przeciążyć organizmu. Trenuj regularnie z rolką w domu, pamiętając o prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń na konkretne partie mięśni.

Rekomendowane produkty

Piotr Ciebiera
Poprzez zmniejszenie napięcia i prawidłowe uelastycznienie tkanek jesteśmy w stanie wykonywać ruch w pełnym zakresie, bez bólu i ryzyka urazu. Tkanki o prawidłowej mobilności stają się wtedy bardziej wydajne. Dlatego możemy jeszcze lepiej przygotować organizm do intensywnego wysiłku i osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Dobra rada: Tylko przez zaplanowany trening możesz osiągnąć sukces. Nie zapominaj więc o rolowaniu zarówno przed treningiem, aby przygotować mięśnie do wysiłku, jak i po treningu, aby zregenerować je i rozluźnić.

Rekomendowane produkty

Mariusz Dzięcioł
Dzięki rolowaniu możesz w prosty sposób samodzielnie rozmasować poszczególne partie mięśni i zmniejszyć sztywność ciała oraz bóle spowodowane zbyt wysokim napięciem mięśniowym. Porównując rolowanie do klasycznego masażu, jest to łatwa i intuicyjna czynność, którą każdy z nas może podarować swojemu ciału niezależnie od pory dnia. W trakcie rolowania, to Ty będziesz wiedzieć najlepiej, która partia ciała potrzebuje najwięcej rozluźnienia.

Dobra rada: Codzienny, 2-3 krotny masaż, nawet rolką mini w trakcie codziennych czynności, może ulżyć Twoim mięśniom. W zdrowym ciele zdrowy duch!

Rekomendowane produkty

Filip Albert Żołądek
Wykorzystanie rolowania jako elementu rozgrzewki pozwala na aktywację większej ilości włókien mięśniowych oraz zwiększenie przekrwienia, wpływa również na wydajniejszą pracę mięśni podczas treningu i zmniejsza ryzyko urazu. Dzięki temu możesz jeszcze efektywniej wykorzystać swój potencjał w osiąganiu najlepszych wyników.

Dobra rada: Aktywacyjne rolowanie rozpocznij tuż przed rozpoczęciem treningu, wykonując kilka szybkich, podburzających ruchów na rolce na wybranych partiach ciała, a w szczególności tych, które będą intensywniej obciążane w trakcie treningu.

Rekomendowane produkty

Karolina Dachowska
Rolowanie wpływa na wzrost krążenia krwi, która jest bogata w substancje odżywcze. Dzięki stymulacji uzyskanej poprzez masaż szybciej i bardziej efektywnie następuje ich przepływ i wchłanianie. Dzięki rolowaniu zwiększeniu ulega również nawodnienie ciała, które pod wpływem nacisku chłonie wodę jak gąbka. Nawodnione tkanki są bardziej elastyczne i soczyste Rolowanie stymuluje również produkcie drogocennego dla ciała kolagenu, który odpowiada za zdrowy i młody wygląd.

Dobra rada: Aktywacyjne rolowanie rozpocznij tuż przed rozpoczęciem treningu, wykonując kilka szybkich, podburzających ruchów na rolce na wybranych partiach ciała, a w szczególności tych, które będą intensywniej obciążane w trakcie treningu.

Rekomendowane produkty

Piotr Ciebiera
Rolowanie to świetne uzupełnienie rozciągania zarówno statycznego, jak i dynamicznego. Zmniejszenie napięcia w okolicy przyczepów mięśniowych pozwoli na osiągnięcie lepszego efektu rozciągania i zwiększenie zakresu ruchu.

Dobra rada: Aby osiągnąć najlepsze efekty, zawsze wykonuj rolowanie przed rozciąganiem.

Rekomendowane produkty

Michał Dachowski
Rolowanie jest prostą i szybką czynnością minimalizującą negatywne efekty stresu, takie jak bóle i sztywność ciała czy bóle migrenowe głowy. Już kilka powtórzeń po całym dniu pracy przyniesie ukojenie, rozluźni spięte mięśnie i wyciszy organizm z nadmiarem bodźców zewnętrznych.

Dobra rada: Rolowanie doskonale sprawdzi się wieczorem - wyciszy Twój organizm oraz zapewni Ci na spokojny i głęboki sen.

Rekomendowane produkty