Jak Pozbyć Się Bólu Kręgosłupa (i Dlaczego Powinieneś Używać Rolki Do Masażu)?
Wysyłka w 24h Darmowa dostawa od 50zł Gwarancja satysfakcji

Formularz zawiera niepoprawne dane zaznaczone na czerwono przed kontynuacją prosimy poprawić wpisane dane

Jak Pozbyć Się Bólu Kręgosłupa (i Dlaczego Powinieneś Używać Rolki Do Masażu)?

Jeśli każdego dnia zmagasz się z bólem w dolnej lub górnej części pleców, nie jesteś sam. Według badań aż 86% Polaków skarży się na bóle kręgosłupa.

 

Wybuch pandemii sprawił, że większość z nas wykonuje swoje obowiązki w domowym zaciszu. Siedzący tryb życia, wiele godzin przed komputerem, brak biurka, czy specjalnego fotela, który wspierałby utrzymanie prawidłowej pozycji naszego ciała. To wszystko może skutkować uporczywym bólem kręgosłupa.

 

Dobra wiadomość jest taka, że istnieje niedrogie rozwiązanie, które będzie wymagała od Ciebie tylko kilku minut dziennie. A skutecznie zmniejszy ryzyko powstawania wielu wad i schorzeń kręgosłupa.

 

Chodzi oczywiście o rolkę do masażu, która po ciężkim dniu w pracy czy ciężkim dniu treningowym, będzie idealnym narzędziem.

 

Rozumiemy, że w związku z tym w Twojej głowie mogło pojawić się wiele pytań:

 

Jaką rolkę powinienem wybrać?
Jak prawidłowo wyrolować plecy i szyję? Czym rolować górny, a czym dolny odcinek kręgosłupa?

 

Dlatego w dalszej części tego wpisu znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Dodatkowo przygotowaliśmy krótkie wideo, w którym pokażemy Ci, jak prawidłowo wyrolować plecy i szyję.

 

Jak Prawidłowo Wyrolować Plecy i Szyję z BLACKROLL®?

 

 

Aktywność fizyczna jest niewątpliwie najlepszym sposobem na wyeliminowanie bólu pleców.

 

Automasaż jest wspaniałą alternatywą pozwalającą na zadbanie o swój kręgosłup. Rozluźni spięte miejsca, a przy okazji zapewni Ci dawkę ruchu na cały dzień.

 

W rolowaniu kręgosłupa ważne jest to, że nie chcemy podrażniać wyrostków kolczystych, czyli innymi słowy – kręgów, kostnych elementów naszego kręgosłupa.

 

Do rolowania kręgosłupa zawsze wykorzystuj płaskie rolki, które nie będą ich podrażniały, a będą działały regeneracyjnie, rozluźniająco i rozciągająco na wszystkie tkanki łączne kręgosłupa i pleców.

Przygotowaliśmy krótkie wideo, z którego dowiesz się o:

  • Prawidłowych pozycjach i sposobach rolowania kręgosłupa: odcinek lędźwiowy, piersiowy i szyjny.
  • Czym rolować górny, a czym dolny odcinek kręgosłupa?
  • Jak dobrać odpowiednią rolkę?
  • Jak prawidłowo wykorzystać duoball 8 i 12 (w zależności od rolowanego odcinka)?

 

 

Rolowanie Odcinka Lędźwiowego

 

 

Bardzo przyjemne i mało intensywne ćwiczenie, które nie powinno sprawić Ci żadnego problemu. Poniżej krótka instrukcja, która poprowadzi Cię krok po kroku:

 

  1. Połóż rolkę mniej więcej na wysokości odcinka lędźwiowego. Podeprzyj się z tyłu dłońmi, nogi pozostaw ugięte w kolanach.

 

  1. Swobodnymi ruchami zacznij przesuwać się w górę i dół. W trakcie rolowania staraj się zmieniać pozycje tak, aby rolka pokrywała jak najszerzej obszar Twojego odcinka lędźwiowego. Bez obaw - to ćwiczenie jest bezpieczne dla wszystkich, nawet dla kobiet w ciąży czy starszych osób.

 

  1. Połóż pośladki na ziemi, umieść rolkę na wysokości łopatek, następnie przenieś ciężar na pięty i unieś pośladki do góry. Otwórz dłonie. Zacznij przesuwać ciało w dół, aby rolka wędrowała do góry.

 

  1. W kolejnym kroku zapleć dłonie w koszyczek, swobodnie połóż głowę i wykonuj ten sam ruch: góra-dół. Spójrz na prawy łokieć i wykonaj kilka powtórzeń, następnie zmień stronę. Teraz przytul się najmocniej, jak tylko potrafisz, tak aby objąć się swoimi dłońmi. Unieś ciężar ciała i wykonaj ten sam ruch. Przy tej pozycji eksponujesz bardziej prostowniki wzdłuż kręgosłupa.

 

Jeśli szukasz odpowiedniego sprzętu, to BLACKROLL® DUOBALL sprawdzi się doskonale do intensywnego masażu mięśni wzdłuż kręgosłupa (prostowników). Są to mięśnie, które odpowiadają za stabilizację kręgosłupa i niestety, ale najczęściej są też najbardziej przeciążone w naszym ciele.

 

Rolowanie Dolnego Odcinka Kręgosłupa

 

  1. Połóż plecy swobodnie na macie, unieś pośladki i podłóż BLACKROLL® DUOBALL w dolnym odcinku, mniej więcej na wysokości stawów krzyżowo-biodrowych. Jeżeli nie jesteś do końca pewny, gdzie podłożyć rolkę, wyobraź sobie, że masz ją umieścić nad "linią" bielizny. Następnie swobodnie wykonaj ruch miednicą góra-dół.

 

  1. Przenieś ciężar ciała na przedramiona i zacznij rozluźniać kolejną partię. Jeżeli czujesz, że możesz zwiększyć intensywność rolowania, zapleć dłonie na klatce piersiowej i wykonaj ten sam ruch.

 

  1. Następnie przenieś rolkę wyżej. To właśnie w tym momencie zajmiesz się rozluźnianiem odcinka piersiowego.

 

Jak Wykonać Relaksacyjny Masaż Szyi?

 

 

Ćwiczenie, które możesz wykonywać codziennie. To skuteczny sposób na rozluźnienie wszystkich mięśni karku i pozbycie się zmęczenia, bólu głowy, czy bólu migrenowego:

 

  1. Połóż się swobodnie na podłodze i umieść rolkę pod swoją głową - tak, jak poduszkę.

 

  1. Ugnij nogi w kolanach i postaraj się zrelaksować. Zamknij oczy, uspokój oddech i delikatnie zacznij przesuwać głowę od lewej strony do prawej.

 

  1. Zmień wykonywany ruch i zacznij rozcierać głowę po ósemce. Postaraj się, aby wykonać niniejsze ćwiczenie jak najbardziej okrężnymi ruchami.
  2. Wyciągnij rolkę spod głowy. Połóż głowę na ziemi i odczekaj kilkanaście sekund. Następnie przewróć się na bok i przejdź do siadu.

 

Podsumowanie

 

Ćwiczenia wykonywane z rolką do masażu mają wiele zalet. Warto się z nimi zapoznać, jeśli chcesz rozluźnić mięśnie, złagodzić ból i zmniejszyć ryzyko wielu wad i schorzeń kręgosłupa. Wystarczy tylko kilka minut dziennie, a efekty będą niesamowite.

 

Jeżeli chciałbyś wejść jeszcze głębiej, bardziej intensywnie, to przygotowaliśmy coś ekstra - wyżej wspomniany BLACKROLL® DUOBALL.

 

Dzięki swojemu wyjątkowemu kształtowi gwarantują głęboki masaż mięśni prostowników, zapewniając tym samym odciążenie wyrostków kolczystych kręgosłupa (kręgów)

 

Rekomendowane dla osób z silnymi bólami kręgosłupa i karku. A także spędzających znaczną część dnia w pozycjach nadwyrężających kręgosłup np. pracujących zdalnie.

 

W naszym asortymencie posiadamy dwa rozmiary:

  • Mniejszy - służący przede wszystkim do rozluźniania odcinka szyjnego oraz piersiowego.
  • Większy - wykorzystywany głównie do rozluźniania odcinka lędźwiowego. 

 

Jeśli zastanawiasz się, który z powyższych produktów jest idealny dla Ciebie, daj nam znać. Wyślij do nas maila: [email protected] lub napisz na naszych kanałach social media, a my chętnie pomożemy i doradzimy Ci w wyborze.