Rolowanie w Sezonie Przygotowawczym do Triathlonu | Blog BLACKROLL

Formularz zawiera niepoprawne dane zaznaczone na czerwono przed kontynuacją prosimy poprawić wpisane dane

Triathlon a rolowanie w sezonie przygotowawczym

Okres rekonwalescencji po zakończonym sezonie dawno minął. Nasze ciało jest wypoczęte, mięśnie są zregenerowane, jesteśmy w dobrej kondycji zarówno fizycznej, jak i psychicznej. W tej chwili nasze ciało i mięśnie są gotowe na powrót do treningów. Z odnowioną motywacją i przygotowanym ciałem, pozostaje nam tylko wznowić sezon triathlonowy.

Sezon przygotowawczy jest dla sportowca bardzo ważny. To czas, w którym skupiamy się na budowaniu formy – siły, wytrzymałości i wydajności mięśni oraz poprawie techniki. Intensywność treningu powinno zwiększać się stopniowo, by zapobiec kontuzjom. Jak więc zwiększyć efektywność treningów, by nie doprowadzić do przetrenowania? Odpowiedź jest prosta. Do swojego planu treningowego dodaj rolowanie.

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ROLOWAĆ W SEZONIE PRZYGOTOWAWCZYM?

Bardzo możliwe, że widziałeś, jak inni zawodnicy używają na treningach piankowego wałka. Jednak sam nigdy go nie wypróbowałeś, ponieważ uważasz, że jest to strata czasu i wysiłku. Być może właśnie dlatego, nie możesz osiągnąć lepszych wyników, pomimo ciężkich treningów. Zapewniamy Cię, że warto się rolować. Punkty spustowe, które znajdują się w obrębie brzuśca mięśniowego lub powięzi mięśnia, powstają tam w wyniku przemęczenia, mikourazów, nadmiernego stresu, czy niewydolności mięśniowej. Charakteryzują się one nadmierną tkliwością oraz bolesnością i to właśnie one odpowiedzialne są za zaburzenia mobilności, elastyczności oraz gibkości tkanek. Przypomnij sobie teraz ile razy przez ból i napięcie mięśni, nie mogłeś dać z siebie wszystko na treningu? Sam stretching nie pomoże nam uwolnić z naszego ciała punktów spustowych. Do tego potrzeba głębszej i intensywniejszej penetracji tkanek, którą zapewni nam automasaż rolką.

 

ROLOWANIE JAKO PREWENCJA URAZÓW W CYKLU SPORTOWYM

Automasaż mięśniowo-powięziowy rolką jest jednym z najlepszych sposobów zapobiegania urazom. Intensywny trening może doprowadzić do zmian w obrębie naszych tkanek. Powięź odwodniona jest sztywna i napięta. Rolując się rozluźniasz mięśnie, samodzielnie lokalizujesz bolesne obszary i kontrolujesz nacisk, uwalniając punkty spustowe i rozbijając zrosty. Rolowanie powoduje wzrost wytrzymałości i elastyczności tkanek oraz zwiększenie ruchomości w stawach. Stosowanie wałka piankowego przez cały sezon zmniejsza ryzyko urazów, takich jak przeciążenia lub przykurcze, które mogą wykluczyć z treningu na wiele dni.

 

ZWIEKSZENIE EFEKTYWNOŚCI TRENINGOWEJ

Rozgrzewka wzbogacona o rolowanie pozwala zwiększyć efektywność treningu. Rolowanie przed treningiem pobudza tkankę mięśniowo-powięziową i zwiększa jej elastyczność. W wyniku tego mięsień może generować większą siłę i prędkość. Kolejnym głównym powodem stosowania rolki do masażu jest przyśpieszony proces regeneracji po ćwiczeniach i ograniczenie efektów DOMS.

 

Jeśli chcesz zwiększyć efektywność treningu w sezonie przygotowawczym, przyśpieszyć proces regeneracji i zapobiec urazom - zacznij się rolować. A wcześniej zajrzyj do naszej aplikacji BLACKROLL®, w której znajdziesz propozycję ćwiczeń, wykorzystujących produkty BLACKROLL® do użycia przed i po treningu, w zależności od uprawianego sportu (bieganie, jazda rowerem, pływanie) i angażowanych podczas niego mięśni.

Dowiedz się więcej o naszej aplkacji w tym artykule - http://bit.ly/blackroll_blog_app

   

Może Cię również zainteresować

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z nowościami, promocjami, poradami.

Zyskaj dostęp do dodatkowej wiedzy o rolowaniu.