Jak relaksować się po dużym wysiłku fizycznym i psychicznym?

Formularz zawiera niepoprawne dane zaznaczone na czerwono przed kontynuacją prosimy poprawić wpisane dane

Jak relaksować się po dużym wysiłku fizycznym i psychicznym?

Wysiłek w naszym życiu towarzyszy od najmłodszych lat. Wraz z wiekiem wysiłek fizyczny nasila się lub ustępuje na rzecz wysiłku psychicznego. Jak więc poradzić sobie ze zmęczeniem zarówno fizycznym, jak i psychicznym w dzisiejszym zabieganym świecie?

Każdy z nas będąc dzieckiem beztrosko biegał po podwórku, bawił się z rówieśnikami, nie przejmował się żadnymi obowiązkami i problemami. Często myślami wracamy do tych chwil mówiąc, że chcielibyśmy być znów dzieckiem. Nasze życie od tamtej pory sporo się zmieniło. Owszem, nadal biegamy, ale z pracy do domu i nie po to, żeby się zrelaksować tylko po to, żeby wypełnić obowiązki domowe - obiad, pranie, sprzątanie. Często też zdarza się nam przenosić obowiązki zawodowe do domu. Siedzimy wtedy do późna przed komputerem kończąc projekt, który miał być na wczoraj. Rano sytuacja wygląda podobnie. Zaspaliśmy, jemy szybkie śniadanie składające się z kawy i zaczynamy maraton po zatłoczonym mieście, aby zdążyć na czas do pracy. Kilkunastometrowe korki nie ułatwiają nam życia. Spoglądając na zegarek widzimy, że już jesteśmy spóźnieni, a w głowie od razu wyobrażamy sobie wkurzonego w drzwiach szefa. Nagle czujemy ścisk w żołądku, serce zaczyna nam szybciej bić, na samą myśl o pracy robi nam się nie dobrze, a ból głowy i dekoncentracja towarzyszą nam już przez cały dzień. Te wszystkie dolegliwości są alarmem wysyłanym z naszego organizmu na skutek ciągłego stresu i życia w pośpiechu. Nie możemy bagatelizować takich sygnałów. Oczywiście podany przykład dotyczy głównie pracy, bo jednak mówi się, że to ona jest najczęstszą przyczyną stresu, ale takich stresorów w naszym życiu jest o wiele więcej i będą pojawiać się one na każdym kroku. Musimy zatem wiedzieć jak sobie z nimi radzić.

Skuteczne rozwiązanie - relaks

Nasz organizm wie co jest dla nas najlepsze, a skoro sygnalizuje nam, żebyśmy zwolnili tempo to należy tak zrobić. Stres może być śmiertelnie niebezpieczny. Zmęczeni psychicznie i fizycznie musimy dać sobie chwilę na złapanie oddechu. Odstawmy na chwilę na bok sprawy służbowe czy obowiązki domowe i zrelaksujmy się. Możemy to robić na wiele sposobów. Może warto wyciągnąć z garażu zakurzony rower albo rolki? Ruch na świeżym powietrzu to świetny pomysł na naładowanie baterii. A może spacer po parku? W dodatku możemy zaprosić na niego bliską nam osobę. Dla tych, którzy wolą relaksować się w zaciszu domowym również znajdzie się kilka wariantów na zmęczony organizm. Rozmowa z przyjaciółką na pewno ukoi nasze nerwy. My się odstresujemy, a ona się ucieszy, że znaleźliśmy dla niej czas w tym natłoku obowiązków. A może warto nadrobić książkowe zaległości? Książka, koc, herbata i odprężenie gwarantowane.

Świetną alternatywą, która sprawdzi się zarówno w domu, jak i w każdym innym miejscu są ćwiczenia wykonywane rolką. Stres powoduje, że nasze mięśnie są nadmiernie napięte, a my czujemy ból i dyskomfort. Automasaż rolką rozluźni organizm i zmniejszy skutki stresu.

Blackroll Standard ćwiczenia z rolką

Efektywne rolowanie

Rolowanie wpłynie na zwiększenie elastyczności naszych mięśni, uśmierzy ból oraz poprawi ich zdolność do pracy, pobudzając krążenie i nawadniając tkankę łączną. Śmiało można stwierdzić, że sami jesteśmy w stanie zapewnić sobie seans w SPA. Bez wychodzenia z domu otrzymamy taki sam efekt. Oryginalne produkty do automasażu BLACKROLL® zapewnią relaks po zmęczeniu fizycznym i psychicznym na najwyższym poziomie, dysponując rolkami na całe ciało bądź na wybrane obszary. Nasze prywatne SPA z rolkami BLACKROLL® pozwoli nam radzić sobie ze zmęczeniem organizmu przywracając go do pełnej sprawności. Na początku rekomendujemy standardową rolę BLACKROLL Standard.

Może Cię również zainteresować

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z nowościami, promocjami, poradami.

Zyskaj dostęp do dodatkowej wiedzy o rolowaniu.