Jak skutecznie się wysypiać? - Praktyczny Poradnik | Blog BLACKROLL

Formularz zawiera niepoprawne dane zaznaczone na czerwono przed kontynuacją prosimy poprawić wpisane dane

Jak skutecznie się wysypiać?

Sen jest jednym z najważniejszy procesów wpływających na jakość naszego codziennego życia, samopoczucie oraz wygląd. Często myślenie o nim odkładamyna bok i marginalizujemy jego znaczenie.Wystarczy jedynie wyrobić w sobie kilka nawyków, aby noc była czasem relaksu i regeneracji.

Niejednokrotnie wystarczy jednak zadbać o jakość naszego snu, by znacząco poprawić jakość naszego życia.

Na co wpływa sen?

Sen wpływa NA WSZYSTKO! Coraz większe zainteresowanie sposobami na zaśnięcie i przespanie całej nocy, spowodowane jest w głównej mierze złymi nawykami oraz tempem naszego życia. Ogrom procesów zachodzących w organizmie uzależnionych jest, lub przebiega w trakcie snu.Jego zaburzenia czy brak negatywnie odbija się nie tylko na naszym samopoczuciu, ale również zdrowiu. Wysypianie się ma wpływ na naszą regenerację, a co za tym idzie pracę wszystkich narządów i procesów przebiegających w organizmie. Dobre spanie przyśpiesza procesy przemiany materii, co w efekcie może się odbijać na naszej wadze. Dodatkowe kilogramy, mimo stosowania diety oraz regularnych ćwiczeń? Powodem może być zbyt mała ilość snu w ciągu dnia.

Bez snu nie da się żyć. Zaburzenia snu powodują długoterminowe i krótkoterminowe skutki dla osób w każdym wieku.Bezsenność oraz długotrwałe zaburzenia snu przyczyniają się do rozwoju chorób przewlekłych, a kilka nieprzespanych nocy z rzędu da objawy uczucia zmęczenia, bólu głowy, nerwowości, zmniejszenia ostrości wzroku czy znacznego obniżenia możliwości koncentracji.Zmniejszona odporność również może być skutkiem zaburzeń.

Kiedy zaczniemy się wysypiać, szybko zauważamy pierwsze efekty. Nasza skóra poprawia swój koloryt i jędrność, mamy więcej radości z życia i energii do działania. Poprawia się ogólna wydolność fizyczna naszego organizmu oraz trawienie, co wspomaga starania o zmniejszenie lub utrzymanie wagi ciała. Sen bezpośrednio przekłada się na szybkość przemiany materii. Jego zaburzenia mogą powodować podjadanie wieczorne oraz większą ochotę na produkty wysokokaloryczne.

Jak skutecznie się wysypiać Blackroll Polska

Problemy ze spaniem – czym jest bezsenność?

Bezsenność to stan, w którym ilość snu dostarczana w ciągu doby lub jego jakość jest niewystarczająca dla organizmu. Począwszy od trudności z zaśnięciem poprzez budzenie się w nocy z jednoczesnym brakiem możliwości ponownego zaśnięcia czy kilkukrotne budzenie się w środku nocy lub wstawanie zmęczonym. Bezsennością jest również stan kiedy przez całą noc nie zasypiamy. Bezsenność jest już chorobą cywilizacyjną. Cierpią na nią zarówno osoby starsze jak i nastolatkowie. Problemy w życiu osobistym, zawodowym oraz stres to główne czynniki bezsenności. Oczywiście dochodzą do tego czynniki zewnętrzne, jak zbyt wysoka temperatura czy zbyt duża ilość światła. Nie można zapomnieć o zależności między chorobami a bezsennością np. nadciśnienie.

Jakość naszego snu może być zakłócona przez różne czynniki. Są to wszystkie czynniki, które nie pozwalają nam zasnąć lub sprawiają, że budzimy się zmęczeni. Zaburzenia snu mogą pojawiać się w przebiegu wielu chorób, jednak znacznie częściej to właśnie brak snu jest początkiem problemów ze zdrowiem. Właściwe wysypianie jest kluczowe dla naszego zdrowia.Ale co zrobić, kiedy cierpimy na bezsenność?

Jak skutecznie się wysypiać Blackroll Polska

Jak wysypiać się efektywnie? – sposoby na bezsenność

Jak skutecznie się wysypiać Blackroll Polska

Na nasz sen wpływa wiele czynników. Często są to drobne rzeczy lub codzienne nawyki.Najszybszy efekt poprawy jakości naszego snu przyniesie zadbanie o regularny sen każdego dnia. Regularna pora zasypiania i wstawania pozwoli na szybkie usypianie i jednoczesne wysypianie się, poprzez odpowiednie nastawienie zegara biologicznego. W ten sposób nasze ciało samo zacznie być senne o konkretnej godzinie, jednak będziemy się też sami budzili codziennie o podobnej porze z uczuciem wyspania.

Podstawą jest odpowiednia higiena snu. Równie ważne jest wykluczenie negatywnych czynników zewnętrznych. Zadbaj o odpowiednie zaciemnienie pomieszczenia, jak również odpowiednio dobrana temperatura. Zbyt wysoka lub zbyt niska nie zagwarantuje przespanej nocy.

Dobór materaca oraz poduszki

Ważny jest też dobór odpowiedniego materaca dla całego naszego ciała.Materace mogą posiadać różną twardość. Wybór twardego lub miękkiego materaca zależne będzie od użytkowników. Waga czy wzrost będzie tutaj kluczowym czynnikiem.

Co więcej, wygodna poduszka pozwala zasnąć w każdych warunkach. Takie zadanie spełnia poduszka BLACKROLL® RECOVERY PILLOW , której ergonomiczny kształt dopasowany jest do 4 różnych pozycji spania. Jest lekka i wygodna. Pozwoli nam wyspać się wygodnie zarówno w domu jak i w podróży. Sen w samochodzie czy w samolocie dla wielu nie jest szczytem marzeń, jednak dzięki dopasowaniu poduszki RECOVERY PILLOW do anatomii głowy i szyi sprawi ona, że zasypianie w tak trudnych warunkach będzie zdecydowanie bardziej komfortowe.

Dwa kluczowe warunki snu, jak pora zasypiania oraz dobrze dobrana poduszka, możemy spełnić zawsze.

Kolejnym krokiem jest miejsce, w którym zasypiasz. Najlepiej żeby było to dobrze wentylowane pomieszczenie, w którym na czas snu będzie cicho i ciemno. Jeżeli masz możliwość, przeznacz jeden pokój na sypialnię i nie korzystaj tam z laptopa, telewizji czy komórki. Po zadbaniu o te wszystkie aspekty szybko zauważysz, że Twój sen jest znacznie lepszy i odczujesz pozytywne zmiany w jakości życia.

Jak skutecznie się wysypiać Blackroll Polska

Ile powinno się spać w ciągu dnia?

W zależności od naszego wieku, potrzeby na sen mogą delikatnie się zmieniać. Zbyt krótki sen jak przekonaliśmy się w powyższym artykule, może być niezwykle groźny dla naszego organizmu. Naukowcy przekonują że również zbyt długi może być szkodliwy.

Zalecenia co do ilości potrzebnych nam godzin prezentują się następująco:

  • Niemowlęta od 12 do 15 godzin
  • Dzieci (do lat 5) od 10 do 14 godzin
  • Dzieci (wiek szkolny) od 9 do 11 godzin
  • Nastolatki od 8 do 10 godzin
  • Młodzież i Dorośli od 7 do 9 godzin

Może Cię również zainteresować

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z nowościami, promocjami, poradami.

Zyskaj dostęp do dodatkowej wiedzy o rolowaniu.