Formularz zawiera niepoprawne dane zaznaczone na czerwono przed kontynuacją prosimy poprawić wpisane dane

Jak zapobiec zakwasom mięśni po treningu?

DOMSy, popularnie zwane "zakwasami" znane są wszystkim, bo na pewno każdy odczuł je chociaż raz. Pod nazwą zakwasy kryje się opóźniona bolesność mięśniowa (tzw. DOMS-ang.delayed onset muscle soreness) , która wywołana jest mikrouszkodzeniami skurczonych po wysiłku fizycznym mięśni. Jednak nie oznacza to, że każdy trening musi kończyć się zakwasami.
Istnieje prosty sposób, żeby pozbyć się ich raz na zawsze.

 

ORGANIZM PO WYSIŁKU

wysiłek_zakwasy_trening_jak zapobiec

 Zdarzyć się może, że nasze mięśnie w wyniku wysiłku wykorzystały zgromadzone w nich zapasy energii, wówczas mamy do czynienia z tzw. zakwasami. Mięśnie, które podczas treningu tracą wodę, niezbędną do ich prawidłowego funkcjonowania, po skończonym treningu odczuwają zmęczenie, a odwodniona tkanka łączna skutkuje wystąpieniem bólu, napięciem mięsni i ograniczeniem ruchomości. Istotną rolę w tym mechanizmie odgrywa regeneracja, pozwala ona utrzymać formę sportową na odpowiednich wyżynach i osiągać coraz lepsze wyniki sportowe.

 

JAK UNIKNĄĆ ZAKWASÓW PO WYSIŁKU

rozgrzewka_przed_treningiem_zakwsasy_doms

Po pierwsze, aby zapobiec zakwasom należy regularnie planować wysiłek fizyczny. Dobry plan treningowy to podstawa. Zakwasy pojawiają się najczęściej, gdy po kilku dniach przerwy chcemy wrócić do treningów. Systematyczny trening wprowadza nasze mięśnie na najwyższe obroty, ucząc je autoregulacji. Przerwa pomiędzy treningami jest potrzebna, ale powinna odbywać się w stałych odstępach.

Po drugie nie wolno pomijać takich elementów jak rozgrzewka, stretching oraz końcowe wyciszenie organizmu.

Po trzecie każda trenująca osoba powinna znać swoje ciało i wiedzieć jak je odpowiednio stymulować po zakończonym treningu. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku jest automasaż rolką.

 

CO NAM DAJE ROLOWANIE

blackroll_rolowanie_zakwasy_rozluźnienie_mięśn

Oddziałując rolką na tkankę mięśniowo-powięziową jesteśmy w stanie samodzielnie rozluźnić nadmiernie napięte po wysiłku mięśnie, opracować bolesne punkty i sprawić, że tkanka będzie mobilniejsza i elastyczniejsza. Szeroki wybór oryginalnych rolek BLACKROLL umożliwia dopasowanie produktu do wybranych partii ciała w celu ich precyzyjnego rozluźnienia.
Rolowanie sprzyja szybszej regeneracji, odżywia tkanki i pobudza krążenie. Dobrze rozplanowany trening uzupełniony w rolowanie spowoduje, że zapomnimy o zakwasach mięśni.

 

Może Cię również zainteresować

Zapisz się do newslettera

Już dziś otwórz się na nowości i odkryj wspaniały świat produktów niezbędnych do prowadzenia zdrowego stylu życia i efektywnej regeneracji organizmu!


Zyskaj dostęp do unikalnych produktów, wiedzy i specjalnych ofert! Zapisz sie już dziś!