Jak prawidłowo chodzić w szpilkach?

Formularz zawiera niepoprawne dane zaznaczone na czerwono przed kontynuacją prosimy poprawić wpisane dane

Jak prawidłowo chodzić w szpilkach?

 

Kobiety kochają szpilki i uwielbiają je zakładać. Buty na obcasie dodają pewności siebie, kobiety czują się atrakcyjniejsze, ich nogi stają się smuklejsze, a samo stawianie kroków wykonywane jest z wielką gracją. Niestety zbyt częste i nieprawidłowe chodzenie w szpilkach może źle skończyć się dla ich zwolenniczek. W konsekwencji może dojść do bólu stóp, powstawania odcisków, żylaków, uszkodzenia ścięgna Achillesa, bólu mięśni łydek, kręgosłupa, a i haluksy częściej występują u Pań, które preferują wysoki obcas. Jeśli nie chcemy zrezygnować z obcasów, warto zastosować się do kilku cennych wskazówek, aby zadbać o zdrowie swoich nóg i kręgosłupa.

 

Jak chodzić w szpilkach

Wskazówka 1. Załóż niższy obcas.

Jeśli całkowita rezygnacja z wysokich obcasów nie wchodzi w grę, trzeba pójść na kompromis i zdecydować się na nieco niższy obcas, najlepiej do 5 cm. Spowoduje to lepszą stabilizację stopy i optymalnie bardziej równomierne jej obciążenie, dzięki temu zapobiegniemy powstawaniu uszkodzeń stóp.

 

Wskazówka 2. Chodź boso.

Zadbajmy o propriocepcję naszych stóp i chodźmy od czasu do czasu na boso! Chodzenie bez butów jest zalecane nie tylko dla dzieci, ale także dla dorosłych. Taki ekstra tani masaż w postaci chodzenia na boso spowoduje, że po kilku minutach rozluźnimy nasze mięśnie stóp i poprawimy ich ukrwienie.

 

Wskazówka 3. Ćwiczenia stóp i stretching mięśni.

Ćwiczenia stóp to główny element ich profilaktyki. Powinno się poświęcać na nie codziennie kilka minut. Ćwiczenia te nie są skomplikowane, wystarczą krążenia stopą, zwijanie palcami koca lub ręcznika, wspinanie się na palce, czy przyciąganie palców do siebie. Takie ćwiczenia wykonywać możemy nawet siedząc lub leżąc. Dołączyć do tego należy rozciąganie mięśni łydek oraz ścięgna Achillesa. Te proste ćwiczenia nie wymagają od nas zbyt dużego wysiłku, a mimo to wzmocnią mięśnie i zminimalizują negatywne skutki noszenia szpilek.

 

Wskazówka 4. Rolowanie

Zasada jest prosta. Nie możesz rozstać się z wysokim obcasem, nie powinnaś rozstawać się z rollerem. Produkty BLACKROLL są świetnym sposobem na utrzymanie zdrowych nóg. Wpływają na ich czucie głębokie, są dopełnieniem stretchingu mięśni łydek oraz ćwiczeń stóp. Oto kilka produktów, dzięki którym zapomnisz o bolesnych i zmęczonych nogach, a ze swoich ulubionych szpilek nie będziesz musiała rezygnować.

BLACKROLL® MINI – stosowany jest do szczegółowego automasażu małych grup mięśniowo-ścięgnistych. Za jego pomocą zrelaksujemy stopy oraz łydki, a także wspomożemy leczenie płaskostopia i haluksów. Produkt znajdziesz tutaj.

BLACKROLL® MINI FLOW – stosowany jest na obszary stóp, łydek i ścięgna Achillesa w celu ich pobudzenia i odżywienia. Ten produkt aktywuje do działania struktury trudnodostępne i przyśpiesza procesy metaboliczne. Produkt znajdziesz tutaj.

BLACKROLL® BALL 8 -  stworzony do precyzyjnego rozluźnienia, zmniejszymy nim napięcie mięśniowe wybranych obszarów. Dzięki niemu punktowo rozbijemy bolesne miejsca napiętych i przeciążonych od szpilek łydek. Produkt znajdziesz tutaj.

BLACKROLL® SUPER BAND – taśma stworzona do ćwiczeń aktywacyjnych, stabilizacyjnych i mobilizacyjnych. Warto dodać ją jako dodatkowy element treningu stóp i rozciągania łydek. Urozmaici ćwiczenia i wzmocni mięśnie. Produkt znajdziesz tutaj.

BLACKROLL® FASCIA-RELEAZER – ten przyrząd na zmęczone łydki będzie idealnym rozwiązaniem. Jego głównym zadaniem jest uelastycznienie tkanek i stymulacja receptorów czuciowych znajdujących się w powięzi.Dzięki jego właściwościom szybciej zregenerujesz swoje mięśnie łydek. Produkt znajdziesz tutaj.

Może Cię również zainteresować