Siedzący tryb życia? Jak zadbać o swoje plecy.

Formularz zawiera niepoprawne dane zaznaczone na czerwono przed kontynuacją prosimy poprawić wpisane dane

Siedzący tryb życia? Jak zadbać o swoje plecy.

Dlaczego bolą mnie plecy?

Dużą część swojej pracy wykonujesz w pozycji siedzącej? Na pewno wiesz, jak uciążliwy potrafi być ból pleców! Godziny spędzone przy komputerze, brak aktywności fizycznej po pracy to powody, dla których coraz więcej młodych osób uskarża się na bóle pleców.
Nieprawidłowa postawa, jaką często przyjmujemy siedząc, a także samo siedzenie, które dla człowieka nie jest biologicznie naturalną postawą, może powodować wiele dolegliwości bólowych. Większość osób ma tendencje do pochylania się podczas pracy biurowej, szczególnie pracując na komputerze. Jest to jeden z najpopularniejszych powodów coraz częściej spotykanych pleców okrągłych (kifozy klatkowej). Rozciągnięte mięśnie grzbietu oraz przykurcz mięśni piersiowych powodują poza bólem szereg innych problemów zdrowotnych.

Praca siedząca a ból kręgosłupa

Jeżeli czujesz ból pleców, kręgosłupa, obręczy barkowej czy sztywność w karku wiedz, że może za nie odpowiadać właśnie siedzący tryb pracy.
Przyczyną tych objawów jest wzrost napięcia mięśniowo-powięziowego. Do najczęstszych przyczyn zmian w napięciu mięśniowym w okolicach karku, pleców i barków doprowadza dwie rzeczy: niewłaściwa postawa ciała oraz stres. Brak jakiejkolwiek aktywności fizycznej po godzinach spędzonych w pozycji siedzącej, bardzo często skutkuje otyłością oraz innymi problemami zdrowotnymi.

praca biurowa ból kręgosłupa rolowanie

Jak radzić sobie z bólem pleców?

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym w domowym zaciszu poradzisz sobie z bólem pleców. Indywidualnie dopasowane zestawy ćwiczeń, okłady, wzmożona aktywność fizyczna to nie wszystko. Wymienione wcześniej przyczyny możesz zwalczyć, wykorzystując rolki do automasażu. Ćwicząc nawet kilka minut dziennie z rollerem BLACKROLL®, zniwelujesz, a nawet całkowicie usuniesz wzmożone napięcie mięśniowe, jednocześnie się relaksując.

Automasaż, czyli masaż, który wykonujemy samodzielnie przy pomocy rolki, ma właściwości rozluźniające. Ćwiczenia z rolką są proste do wykonania i nie wymagają dużej ilości czasu. Na początek najlepszym wyborem dla przeciętnej osoby będzie rolka BLACKROLL® Standard jest to produkt uniwersalny. Kiedy już na własnych mięśniach przekonasz się, jak szybkie i dobre efekty przynosi rolowanie, zachęcamy do skorzystania produktów do automasażu precyzyjnego. Idealnym uzupełnieniem masażu pleców na klasycznej rolce będzie wykorzystanie BLACKROLL® Duoball – podwójnych piłek zaprojektowanych specjalnie do rozluźniania mięśni i powięzi wzdłuż kręgosłupa (szczególnie odcinka szyjnego).

rolowanie pleców BLACKROLL Standard ból kręgosłupa

Dlaczego warto się rolować?

Po pierwsze, rolowanie jest nie tylko dla sportowców. Krótka sesja automasażu przy pomocy rollerów BLACKROLL® wpływa na obniżenie stresu, nawodnienie, uelastycznienie mięśni oraz skóry. Wykonując sesje regularnie, pogłębisz i utrwalisz te efekty. Co więcej, regularne rolowanie poprawi sprawność całego układu ruchu.


rolowanie pleców BLACKROLL ból kręgosłup

Jakie rolki do automasażu wybrać?

W zależności od budowy Twojego ciała oraz napięcia mięśniowego (progu bólowego przy dotyku), możesz dobrać odpowiednią twardość rolki. Dla osób o typowej budowie ciała, na początek polecamy BLACROLL® Standard. Jeśli nie wiesz, jaką twardość wybrać, zachęcamy do przeczytania artykułu (https://blackroll.com.pl/blog/porady/jaka-rolke-wybrac-dla-siebie) oraz przejścia przez test na naszej stronie, który pomoże Ci dobrać odpowiednią rolkę.

Sesje automasażu warto uzupełnić o rolowanie precyzyjne przy użyciu takich produktów jak BLACKROLL® DuoballBLACKROLL® Ball czy BLACKROLL® Mini.

BLACKROLL Duoball automasaż kręgosłup ból masaż rolowanie BLACKROLL Ball rolowanie mała piłeczka automasaż rolowanie  BLACKROLL mini rolowanie stopa automasaż rolowanie                

Jakie partie mięśni warto rolować?

Wszystkie. Oczywiście zacznij od partii, w których odczuwasz największy ból, spięcie czy dyskomfort. Pamiętaj jednak, że warto poświęcić nieco więcej czasu na dłuższe ćwiczenia nawet gdy nie czujesz bólu, ponieważ regularne sesje automasażu mają pozytywny wpływ na cały układ ruchu i Twoje ogólne samopoczucie.  Śmiało możesz wykonywać automasaż pleców, obręczy barkowej, kończyn dolnych i górnych oraz klatki piersiowej.

Czy istnieją przeciwwskazania do automasażu?

Tak. Wszystkie stany, w których nie można wykonywać klasycznego masażu są przeciwwskazaniem do rolowania.

Do najczęściej wymienianych przeciwwskazań zaliczyć można:

  • Ciąża i menstruacja
  • Zmiany skórne
  • Krwawienia, krwotoki lub możliwość ich wystąpienia
  • Hemofilia
  • Żylaki
  • Nadciśnienie
  • Miażdżyca
  • Wszelkie stany zapalne
  • Choroby o podłożu bakteryjnym, wirusowym i pasożytniczym
  • Wysoka temperatura ciała (39°C)

Zawsze pamiętaj też, że przyczyną bólu niekoniecznie musi być napięcie mięśniowe.
Jeżeli ból pojawił się nagle, warto udać się na konsultację lekarską lub do fizjoterapeuty.


Jeżeli masz pewność swojego stanu zdrowia oraz przyczyn objawów bólowych, możemy zapewnić Cię, że przy siedzącym trybie pracy, wykorzystanie produktów BLACKROLL® do automasażu przyniesie ulgę w bólu i trwale poprawi sprawność Twojego układu ruchu. 

Może Cię również zainteresować

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z nowościami, promocjami, poradami.

Zyskaj dostęp do dodatkowej wiedzy o rolowaniu.