6 sprawdzonych sposobów na bóle karku
Tymczasowa zmiana zasad wysyłki –
wszystkie zamówione produkty wysyłamy w
poniedziałki, środy i piątki.

Formularz zawiera niepoprawne dane zaznaczone na czerwono przed kontynuacją prosimy poprawić wpisane dane

Ból karku? Sprawdź 6 sprawdzonych sposobów żeby się go pozbyć

Ból w karku może być przewlekły lub chwilowy. Z pewnością większość z nas choć przez chwilę na własnej skórze doświadczyła bólu szyi. Niezależnie od długości i intensywności objawów bólowych, zawsze jest to sygnał wysyłany przez organizm z komunikatem „coś jest nie tak”. Im szybciej zareagujesz na ból karku, tym łatwiej będzie się go pozbyć.

Najczęstsze przyczyny bólu karku

Żeby skutecznie leczyć, najlepiej jest poznać przyczynę i ją wyeliminować. Jeżeli jednak nie wiesz, gdzie może leżeć źródło problemu, podpowiadamy, jakie są najczęstsze przyczyny pojawienia się bólu karku.

  1. Przyjmowanie złej postawy w trakcie wykonywania pracy siedzącej, w trakcie jazdy samochodem, spędzania czasu przed komputerem lub przed telewizorem;

  2. Nadmierne wygięcie lub obrócenie szyi, którego następstwem jest naciągnięcie mięśni i więzadeł okolicy karku;

  3. Stres;

  4. Sen w nieodpowiedniej pozycji, na niewygodnej poduszce lub źle dobranym materacu;

  5. Przewianie mięśni karku;

  6. Uszkodzenia mechaniczne lub stany chorobowe.

Sprawdzone sposoby na ból karku

Już wiesz, w jakich okolicznościach może najczęściej pojawić się ból w okolicy karku, poznaj sprawdzone sposoby na zwalczenie bólu szyi i uniknięcia jego powrotu. 

  1. Zawsze zwracaj uwagę, w jakiej pozycji siedzisz. Sama pozycja siedząca nie jest naturalną postawą naszego ciała, a obecnie większość z nas spędza w niej coraz więcej czasu. To, co możesz zrobić to wyregulować siedzisko tak, żeby stopy swobodnie leżały na ziemi, a zgięcie w stawach kolanowych wynosiło 90o. Następnie zadbaj o siedzisko wspierające naturalne krzywizny kręgosłupa – lordozę i kifozę. Siedź prosto tak, aby ciało nie przekrzywiało się, ani w prawo, ani w lewo. Korzystaj z krzeseł z podłokietnikami, a wysokość blatu biurka wyreguluj tak, aby ręce i dłonie również swobodnie mogły na nim leżeć. Zadbaj o umieszczenie na odpowiedniej wysokości monitora komputera, ekranu telewizora czy fotela samochodowego względem kierownicy. Ból w karku pojawi się natychmiast po długotrwałym trzymaniu głowy schylonej w dół! Prawidłowa postawa przy biurku? Przeczytaj jak ją utrzymać.

  2. Wysypiaj się! Żeby dobrze spać, potrzebujesz zapewnić sobie kilka warunków. Oczywiście musisz zadbać o przewietrzenie pomieszczenia czy o to, żeby było w nim ciemno, ale do najważniejszych elementów należy materac i poduszka. Pamiętaj, że ten pierwszy musi leżeć na stelażu, który pozwoli na jego wentylację. Jeśli chodzi o poduszkę, nie jest łatwo dobrać tą odpowiednią dla siebie. BLACKROLL® mierząc się z tym problemem, stworzyło specjalną poduszkę BLACKROLL® RECOVERY PILLOW, która dzięki zastosowaniu pianki która zapamiętuje kształty, dostosowuje się do Twoich potrzeb i pozycji, w jakiej śpisz.

poduszka BLACKROLL PILLOW ból kręgosłupa karku lepszy sen

  1. Unikaj stresu. Pęd dzisiejszego życia jednak coraz bardziej nam to utrudnia. Jeżeli nie możesz zminimalizować ilości stresu w życiu, warto zmaksymalizować możliwości relaksu na co dzień. Relaks jet dobrym sposobem na stres. Relaksujący może być na przykład masaż, do którego możesz użyć naszej klasycznej rolki BLACKROLL® (STANDARD, MED lub PRO). Dzięki masażowi pozwolisz mięśniom na odpoczynek, przyśpieszysz ich regenerację, a sam automasaż może być traktowany jako forma codziennych lekkich ćwiczeń.]

  

  1. Regularnie się rozciągaj oraz dużo spaceruj. Dlaczego? To właśnie pozycja stojąca oraz marsz jest właściwą postawą naszego ciała. W tej postawie nasz układ szkieletowo–mięśniowy ma okazję wrócić do swojej naturalnej pozycji. Z kolei rozciąganie się pozwala mięśniom nabrać szerszego zakresu ruchu, bo to często ich przykurcz nie pozwala na wygodne przyjmowanie właściwej postawy. I tu znów pojawia się kwestia automasażu wykonywanego naszym sprzętem. Dzięki niemu rozciągniesz i uelastycznisz mięśnie. Rolką specjalnie zaprojektowaną do masażu mięśni i powięzi wzdłuż kregosłupa jest BLACKROLL® DUOBALL.

  1. Unikaj przeciągów, a przewiane mięśnie dobrze wygrzej. Możesz skorzystać z gorących kąpieli, sauny czy okładów leczniczych. Nie dopuść jednak do ponownego przewiania tak rozgrzanych tkanek.

  1. Jeżeli ból jest długotrwały i nie ustępuje pomimo stosowania wymienionych wyżej metod lub jeżeli się nasila i skraca zakres ruchu karku, udaj się na konsultacje do lekarza.

Może Cię również zainteresować

Zapisz się do newslettera

Już dziś otwórz się na nowości i odkryj wspaniały świat produktów niezbędnych do prowadzenia zdrowego stylu życia i efektywnej regeneracji organizmu!


Zyskaj dostęp do unikalnych produktów, wiedzy i specjalnych ofert! Zapisz sie już dziś!